Saturday 12 June 2010

Trip to Pantai Timur...

tak plan pn nak pegi ni..tp sbb baba nak merase naik perahu pi kampung kak Zah so..aku pn ikut je la sekali..layan kan aje..family wak dh gerak dlu..ktorang lambat sehari pegi,ktorang stay area tok bali...yan n the family tak ikut..so,aku,eby,mama,n baba je yg pegi....






tasik banding,selalu kalo p klntan ktorg ikut jln lain,kali ni baba nak ikut sni plak,tak pe la,aku pn tak pnah smapi cni...
 

yang ni kat area tmpat rehat ape tah namer dia,tp mmg cntik view kat cni,awan dia mmgcntik time ni,biru je..:)


 sampai tok bali dlmkul 6 lebey..punye la lamer nak smapai sn..tu pn sesat2 jugak....
chalet tu mmg dlm kwsan kampung org...yang penting tepi laut ok..:)




ni je yg sempat aku capture,sbb smpai2 dh nak magrib..














ktorang stay sehari je kat tok bali ni..sok nak tido kat PCB plak...sblum gerak sn,pagi2 lg aku dh bangun,round2 kampung,tp tak byk yg leh di capture...ader satu tempat kat kg ni yg menarik perhatian aku dri mula aku sampai sn...pokok kelapa ni...ni sebenar nye longkang je ni..longkang yg nak ke arah laut...kalo tgk mater kasar mmg ...duhhh..tak de yg menarik pon..tp sebab kan ader pokok kelape n langit plak time tu perhhh..cntik..so ini la hasil nye..:)



luv it..!




perahu terbengkalai...










so...jom kiter gerak ke PCB...:)..kiter tgk ape yg adre kat sn...
 aku dh set dlm kul 6 lebey aku dh kene ader dpn pantai skali dgn tripod aku...pas subuh aku dh de kat sn,yg lain membuta lg..:p



time ni dlm kul 6.40 la..tak bape nak cntik sbb time ni byk awan,so matahri ni terlindung skit..


ni baba,seb baik baba ader..tak de la aku sorang je kat sn...takut jgak la sorang2 je...



sayanag kan..kalo tak leh dpt matahari sebijik,ni sbb awan ade..


yay..! dh nmpak skit



dlm kul 7 lebey ni la hasil nye...langit pn dh biru..:)





so pas ni program nye nak ke kampung nelayan..naik sampan...!pi umah Kak zah..dgr cter udang2 kat sn besar gler..!! jom2..:).sblum  bla dri sn,aku pn nak bergmbar jugak kat PCB ni...mmgcntik pantai dia..:)


















ok..this is the scary part..!! tak taw plak la sampan dia cm ni..perrhh..siap bleh amik air semayang lg time naik perahu ni...giler..!! cecah air..aku mati2 ingat naik bot yg mmg semesti nye tangan tak cecah laut..patut la,sepupu2 aku ni diam je time aku tnye perahu cm ne..gini rupe nye,nak tak nk rempuh je la..namer tmpat ni Teluk Renjunan..kampung ni mmg kat tgh2 laut..tak taw plak ader tmpat cm gni kan kat msia ni..



ader beran??

 giler....la time ni,mama dh cuak,baba..lg la..

yang penting bergambar...engkorang aderr???








engkorang tgk la udang dia....engkorang aderr??

 
tu je entry tuk hari ni...aku suke dgn pantai..aku suke p tempat2 cam ni.baba n mama mmg suke berjalan klntan n ganu..sbb best...:)

No comments:

Post a Comment